Hoe wij jou helpen

Wij zijn recht door zee en hebben een frisse kijk op marketing & sales. We leggen graag uit hoe wij te werk gaan. We houden namelijk van transparantie. Eerst vertalen wij jouw doelstellingen naar een online marketingstrategie en voeren deze vervolgens uit. De maandelijkse rapportages geven sturing, rust en overzicht in jouw resultaten

De 3 stappen

Wat zijn je doelstellingen?

Voordat we de online marketingstrategie bepalen, is het erg belangrijk om duidelijke doelen te hebben. Door het in kaart brengen van deze doelen, geven we richting aan de online marketingcampagnes en kunnen we tijdig bijsturen op basis van de data. Tijdens een inspirerende brainstormsessie bepalen of leren we met elkaar jouw doelstellingen.

De klantreis op basis van het See, Think, Do, Care model

Al jouw prospects bevinden zich in andere fases van de klantreis (customer journey). Een groep weet al dat ze jouw product nodig hebben. Ze wachten alleen nog op de juiste deal. Ook is er een groep die niet eens weet dat jouw product of dienst hun probleem oplost. Om deze reden benaderen we iedere doelgroep op een andere manier in de verschillende fases van de customer journey.

Het in kaart brengen van de customer journey doen we aan de hand van het See, Think, Do, Care model van Google.

See-Think-Do-Care

See

In deze fase is jouw doelgroep nog niet specifiek op zoek naar een product of dienstmaar hebben ze wel al een ‘probleem’. Al weten ze dit soms zelf nog niet. Het heeft dan ook nog geen zin om een commerciële salesboodschap los te laten. Wel is hetgoed om het probleem onder de aandacht te brengen en jouw bedrijf al bij de doelgroep zichtbaar te maken.

Think

De doelgroep in de Think fase is al een stuk verder in de klantreis. Ze erkennen hun probleem maar weten alleen nog niet precies wat de perfecte oplossing is. Uiteraard moet dit jouw product zijn, maar hier zijn ze op dit moment nog niet van op de hoogte. Deze doelgroep kunnen we daardoor prima bereiken met een meer commerciëlere aanpak.

Do

In deze fase doen we alles om de doelgroep te laten converteren. Op dit punt in de customer journey weet de doelgroep wat ze nodig hebben. Het is nu zaak om de doelgroep duidelijk te maken dat jij hun probleem het beste oplost. Je zal dus aanwezig moeten zijn in onder andere de zoekmachines als ze specifiek zoeken naar een bepaald product of dienst.

Care

Deze fase wordt door veel bedrijven vergeten. Bedenk maar eens: hoe vaak bedank jij jouw klanten dat ze klant bij jou zijn? Er zijn veel online mogelijkheden om juist deze doelgroep te bereiken. Dit vergt een eigen aanpak. Nu is het aan jou om de klant aan je te blijven binden.

Bouwen, uitrollen en optimaliseren

Nadat de online marketingstrategie is bepaald, is het nu tijd om deze te implementeren. Onze specialisten gaan hard aan het werk maar je hebt natuurlijk wel je eigen vaste contactpersoon binnen SMC. De koers kan altijd gewijzigd worden. We blijven testen, aanscherpen en verbeteren. Dat zorgt voor het beste resultaat.

Benieuwd wat we voor jouw bedrijf
kunnen betekenen?


Neem contact op en we vertellen je graag meer.