Affiliate marketing

Zoek je naar een nieuwe manier om je producten onder de aandacht te brengen? Loopt de sales in je webshop terug en wil je meer leads die klaar zijn om je producten te kopen? Of jouw naamsbekendheid verhogen onder een specifieke doelgroep? Affiliate marketing kan je daarbij helpen.

De basis van deze vorm van marketing is een op performance gerichte samenwerking waarbij jij als adverteerder een bepaalde commissie betaalt over de behaalde conversies. We maken onderscheid tussen affiliate: netwerken, marktplaatsen en vergelijkingswebsites.

Affiliate marketing is een vorm van online marketing waarbij derden worden ingezet om campagnes en producten te promoten. Websites, online magazines, blogs met veel bezoekers zijn bijvoorbeeld interessante pagina’s waar je als adverteerder graag jouw product of dienst op wilt aanbieden.

Voordelen van affiliate marketing:
  • Wat het Google AdWords netwerk is
  • Hoe je een Adorps account opbouwt
  • De juiste zoekwoorden vinden en zoekwoordopties toepassen
  • Hoe biedingen en budgettering werken
  • Advertenties schrijven en de juiste landingspagina’s selecteren

 Deze publishers, zoals ze in de online marketing genoemd worden, zorgen voor relevant verkeer naar jouw website of webshop. In ruil daarvoor betaal je als adverteerder een vergoeding als de bezoeker ook daadwerkelijk tot aanschaf overgaat. Als adverteerder is dit een veilige online marketing methode. Je weet immers van tevoren precies hoeveel je voor een klik of een lead betaalt. En ook voor een publisher die zijn bezoekers kent en weet hoe ze te bereiken zijn, is deze vorm van online marketing een potentieel zeer grote inkomstenbron. Win-win!

De meeste publishers promoten je product niet voor niets. Bij een campagne worden er van tevoren afspraken gemaakt over de vergoeding die gegeven wordt. Meestal gebeurt dat op basis van CPS (Cost per Sale) of CPC (Cost per Click). Een affiliate programma zorgt overigens niet alleen voor meer warme leads, maar verhoogt ook de naamsbekendheid van je bedrijf. Je naam wordt immers genoemd op websites met tienduizenden of zelfs honderdduizenden bezoekers.

Het lijkt misschien simpel, je benadert een populaire website en vraagt of zij jouw content willen aanbieden voor een paar procent van het aankoopbedrag. Toch komt er bij deze vorm van online marketing een stuk meer kijken dan je op het eerste gezicht denkt.

De Sales Marketing Coach helpt je op weg met een affiliate campagne. We kennen het klappen van de zweep en weten welke advertenties geschikt zijn voor welke publishers. Het is immers ook belangrijk dat je met jouw product of dienst de juiste doelgroep bereikt. Wij zijn de link tussen de publisher aan de ene kant en de adverteerder aan de andere kant en nemen je daarmee een hoop werk uit handen.


Onze aanpak

We beginnen met het bepalen van een duidelijke strategie. Daar kijken we samen met jou naar. Wat wil je bereiken met de campagne? En wat is je doelgroep? Op basis daarvan kijken we welke affiliate netwerken we het beste kunnen inzetten om jouw doel te bereiken. Ieder netwerk heeft zo z’n eigen voor- en nadelen. De keuze voor een netwerk is belangrijk om de campagne tot een succes te maken. We kijken samen naar de publishers waarmee we willen samenwerken en tegen welke vergoeding.

Op een rij, dit doet een Sales Marketing Coach voor jouw bedrijf:

  • Strategie bepalen
  • Bijpassende netwerken kiezen
  • Publishers uitzoeken en benaderen
  • Campagne voorwaarden bespreken en een vergoeding bepalen
  • Resultaten van de campagne presenteren

Een affiliate programma is ook uitstekend te combineren met andere vormen van online marketing zoals SEO, SEA en display advertising.

Ben je benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen op het gebied van affiliate marketing of wil je vrijblijvend kennismaken? Stuur een mailtje naar info@salesmarketingcoach.nl of bel naar 085-0703057.

Geïnteresseerd in Affiliate marketing? Neem dan nu contact op.

Wij werken samen met onderstaande affiliate netwerken: