SEA (search engine advertising)

Online adverteren

Op een gegeven moment is de volgende stap online adverteren of een volgende stap maken met jouw bedrijf. Sales Marketing Coach helpt bij het opzetten, onderhouden en monitoren van jouw advertentiecampagnes. Met online adverteren bereik je de juiste mensen op het juiste moment. De keuze van kanalen en juiste inzet is cruciaal voor het slagen van een campagne. Wij zorgen ervoor dat jouw campagne maximaal rendement oplevert.

Wat is online adverteren?

Online adverteren is een verzamelnaam voor een groot aantal vormen van online advertenties. Er zijn vele kanalen waarop deze advertenties worden gemaakt en uitgezet. Denk bijvoorbeeld aan Google AdWords, Bing Ads, Facebook advertising, Display advertising, Google Shopping, LinkedIn en Marktplaats Admarkt. Je betaalt binnen deze kanalen voor advertentieruimte op basis van kosten per klik (CPC), kosten per duizend weergaven (CPM) of kosten per sale/actie (CPS/CPA).

Doel van online adverteren

Aan online adverteren zitten verschillende doelen. Er wordt vrijwel direct gedacht aan het verkopen van producten of diensten. Dit is natuurlijk niet het enige doel. Naast conversies genereren kun je denken aan:

  • Lead generatie
  • Branding (verhogen van de naamsbekendheid)
  • Genereren van klikken voor website bezoekers

Google AdWords en Bing Ads

Google Adwords is natuurlijk veruit de bekendste manier van online adverteren. Google is de meest gebruikte wereldwijde zoekmachine. Hierdoor heeft Google AdWords een heel groot bereik. Maar wel eens gedacht aan de zoekmachine Bing? Ook Bing biedt met Bing Ads de mogelijkheid om te adverteren binnen de zoekmachine. Bij Sales Marketing Coach werken specialisten die jou helpen met het opzetten en beheren van de advertentiecampagnes op basis van een optimale ROI. Wij zorgen ervoor dat jouw campagnes optimaal draaien en bijdragen aan een positief bedrijfsresultaat.

Google Shopping

Je hebt het zelf vast wel eens gezien. Je Googled op een product en rechts van de resultaten zie je de producten staan. Dit is Google Shopping. Een onderdeel van Google AdWords dat specifiek is ontwikkeld voor e-commerce webshops en waar zij hun producten aanbieden. Op deze manier creëer je een extra verkoopkanaal voor jouw producten waarbij je, net als bij Google AdWords, betaalt per klik. Jouw producten worden in Google Shopping geladen door middel van jouw productfeed. Heb je geen productfeed? Geeft niet, kunnen wij voor jouw opmaken.

Marktplaats.com, Beslist.nl en Bol.com

Deze 3 zijn voorbeelden van sales kanalen die niet vaak worden ingezet door e-commerce bedrijven, terwijl het kanalen zijn met een zeer groot bereik. Duizenden mensen bezoeken deze sites om producten te kopen of informatie in te winnen. Het is mogelijk, al dan niet weer via een productfeed, om jouw producten op deze sites aan te bieden. De e-commerce specialisten van Sales Marketing Coach helpen jou met het plaatsen van de producten en het rendabel maken van de kanalen.

Advertenties ingezet. En nu?

Ook dan zitten wij niet stil. We beheren je campagnes, onderzoeken de effectiviteit ervan en analyseren de verkregen data om te bepalen wat wel en niet werkt. Als het nodig is schaven we de advertenties wat bij.

We blijven ook voortdurend met je in gesprek. Over doelen, strategie en resultaat. Daarvoor heb jij bij ons je vaste aanspreekpunt. Dit is altijd iemand die specialist is op het gebied van online adverteren. Bovendien is diegene op de hoogte van jouw bedrijf en advertenties. Wel zo handig natuurlijk.

Benieuwd welke resultaten jij kunt bereiken? We investeren graag in een eerste onderzoek. Kom eens een kop koffiedrinken! Dan vertellen wij jou waar winst te halen valt.

Wil jij een gratis inspiratiesessie? Neem dan nu contact op.