E-mailmarketing

Dagelijks ontvangen we tal van mailings en nieuwsbrieven in onze inbox van verschillende bedrijven. E-mail is een krachtig en effectief marketingmiddel en hierin investeren is zeker de moeite waard. Het is een van de meest krachtige marketingkanalen om klanten te behouden en herhalingsaankopen te stimuleren. Daarbij is de respons op mailcampagnes erg goed meetbaar; denk aan open-, klik- en conversieratio’s.

Naast direct en meetbaar is e-mailmarketing erg rendabel. Het is een high revenue kanaal: vergeleken met andere marketingkanalen zijn de kosten van e-mailcampagnes erg laag. 91% van de e-mailgebruikers kijkt dagelijks in zijn postbus; via de mail bereik je mensen dus heel erg snel.

De voordelen van e-mailmarketing:
  • Direct medium: je boodschap belandt direct in de mailbox van je doelgroep
  • Het persoonlijk benaderen van je doelgroep door middel van gepersonaliseerde e-mails
  • Relatief goedkoop medium
  • Alles is meetbaar

Veelzijdig inzetbaar

E-mailmarketing vind je terug in alle vier de stappen van het AIDA-model. Je kunt het met veel verschillende doelen inzetten. Zo kun je de mail gebruiken om relaties te onderhouden of om je product of dienst te verkopen. Het volledig inzetten van e-mailmarketing kan je klant helpen in alle fases van het nemen van zijn aankoopbeslissing. Zie je dat iemand nooit wat bij je koopt, maar wel vaak klikt op links over een specifiek product? Het is dan een goed idee diegene wat meer info over dat ene product te mailen. Heeft iemand zojuist wat bij je besteld? Je mailt diegene over interessante en relevante andere producten. Merk je op dat een klant al een half jaar niets meer besteld heeft? Diegene schotel je dan een win-back voor. Door middel van goede e-mailmarketing verhoog je de customer lifetime value enorm.

Ervaring

Door onze jarenlange ervaring met e-mailmarketing kunnen onze creatieve marketeers en contentspecialisten jou helpen met vrijwel alle belangrijke aspecten van het vak. Zo adviseren we je over de juiste opmaak van jouw mailing, voorzien we jouw mails van relevante content en helpen we je graag met het instellen van geautomatiseerde, gepersonaliseerde mailcampagnes.

Het verschil tussen e-mailmarketing en e-mailmarketing automation

Een term die je ook veel voorbij ziet komen is e-mailmarketing automation. Maar wat is het verschil met e-mailmarketing?

E-mailmarketing automation is een geavanceerdere manier van e-mailmarketing. Bij e-mailmarketing automation worden er geautomatiseerde berichten verstuurd met de juiste boodschap op het juiste moment naar de juiste persoon. Dit kan een bericht zijn om je te feliciteren op je verjaardag, een bericht dat je contract bij een dienstverlener verlengd moet worden of dat er nog een product in je winkelwagen staat bij een webshop. Met e-mailmarketing automation worden e-mails vaak veel relevanter voor de ontvanger.

Marketing tools

Sales Marketing Coach adviseert je objectief over de juiste e-mailmarketing tools voor jouw bedrijf. Hiermee onderhoud je de relatie met de ontvangers, blijf je bij ze onder de aandacht en bereid je ze voor op de volgende stap: de conversie. We maken de resultaten meetbaar, zodat je exact de netto opbrengsten van jouw marketingactiviteiten weet. Door middel van A/B-testen verbeteren we resultaten; we vergelijken de open-, klik- en conversieratio’s van jouw mails om zo tot succesvollere campagnes te komen.

Neem vrijblijvend contact met ons op om eens te sparren. We denken graag met je mee hoe je e-mailmarketing het beste kan inzetten.

Heb je een vraag? Neem dan gerust contact met ons op.

Wij werken samen met onderstaande affiliate netwerken: