Data & Analytics

Data is vaak het startpunt van ons handelen en is in principe niks meer of minder dan een groot overzicht van gegevens. De toepassing hiervan wordt voornamelijk gedaan met behulp van analytics-oplossingen.

Analytics is het ontdekken, interpreteren en acteren van patronen in data. Door digital (web) analytics zijn we in staat om inzichten te krijgen over de prestaties van jouw website, campagnes, consumentengedrag en behaalde doelen. Denk bijvoorbeeld aan de advertising Return of Investment (ROI) door per klant, campagne of domein. Deze inzichten vormen het fundament om te optimaliseren op vooraf bepaalde KPI’s en knopen door te hakken die beslissend zijn voor jouw operationele proces.

Google Analytics is bijvoorbeeld een dienst waarmee je statistieken van jouw website verzamelt. De gratis dienst van Google is in staat de verzamelde data op een overzichtelijke manier weer te geven. Zo krijg je inzicht in bijvoorbeeld de bezoekersstromen, de verkeersbronnen en de paginaweergaven van jouw website. Met het inzicht die Google Analytics je als webmaster biedt, optimaliseer je jouw website. Denk aan:

  • Het verhogen van de ROI;
  • Het aankoopproces verfijnen;
  • Het verhogen van het aantal aanvragen of conversies;
  • Het uitstappercentage verminderen;
  • Het inzichtelijk maken van statistieken op operationeel, tactisch en strategisch niveau.

Functies van Analytics

Google Analytics is soms net een doolhof, maar wanneer je weet hoe je de service moet gebruiken, heb je plezier van talloze functies. Richt je jouw website en jouw Analytics-account op de juiste manier in, dan is werkelijk alles meetbaar. Je kunt in Google Analytics met gemak je eigen doelen vaststellen en deze compleet inrichten. Ook kun je al jouw verschillende marketingkanalen in één overzicht opnemen en meten. Vaak ben je slechts geïnteresseerd in bepaalde specifieke info. Analytics geeft je de mogelijkheid alle informatie te groeperen die jij belangrijk vindt en waarvan je op de hoogte gehouden wil worden, in zogenoemde ‘dashboards’.


Inzichten delen

De dashboards die je samenstelt kun je in PDF-vorm versturen via de mail. Het is een ideale manier om jouw keuzes betreffende online marketing te verantwoorden naar je collega’s of klanten. Bovendien kun je de dashboards ook via URL’s delen, waardoor men ’live’ over de relevante data kan beschikken.

Onze diensten

Als gecertificeerd Google Analytics Partner mag Sales Marketing Coach de bèta’s als eerste testen. Hierdoor zijn we constant up-to-date betreffende de nieuwste ontwikkelingen. Vaak gebruiken we de gratis Google-dienst als basis van onze services. En niet alleen wij zijn er dol op: meer dan 50% van de websites wereldwijd gebruikt Analytics.

Wil jij je ook bij deze groep aansluiten en het maximale rendement uit jouw website halen? Sales Marketing Coach helpt je jouw website structureel te verbeteren met behulp van Analytics.

Wil je het werk liever niet uitbesteden, maar heb je nog niet genoeg kennis? Dan zijn onze trainingen wellicht iets voor jou, die we zowel op jouw eigen locatie (in-company) als op één van onze vestigingen kunnen verzorgen.

Heb je een vraag? Neem dan gerust contact met ons op.