Een content kalender is een onmisbaar hulpmiddel voor elke marketeer. Het helpt je niet alleen om je content georganiseerd te houden, maar ook om consistent te blijven in je boodschap en timing. Hier zijn onze vier essentiële stappen om je eigen contentkalender te maken en te beheren.
Voordat je begint met het plannen van je content, is het cruciaal om duidelijk te definiëren wat je wilt bereiken en wie je wilt bereiken. Vraag jezelf af:
Een duidelijk beeld van je doelen en doelgroep zal je helpen bij het kiezen van de juiste content en platforms om je boodschap effectief te verspreiden. Schrijf je doelen op en onderzoek je doelgroep. Een handige manier die wij gebruiken om doelgroepen te onderzoeken is de DESTEP analyse.
Nu je weet wie je doelgroep is en wat je doelen zijn, is het tijd om content ideeën te bedenken. Enkele manieren om dit te doen zijn:
Probeer een mix van verschillende contenttypen te gebruiken, zoals blogposts, video’s, infographics en polls, om je publiek geïnteresseerd te houden.
Wanner je concrete ideeën op een rijtje hebt, is het tijd om je content in een kalender te plaatsen. Dit kan eenvoudig worden gedaan in een spreadsheet of met behulp van tools zoals Trello of gespecialiseerde content kalender tools. Zorg ervoor dat je:
Hopelijk hebben we je een beetje opweg kunnen helpen met het maken van jouw content kalendar! Kom je er niet uit? Twijfel niet om contact met ons op te nemen! Wij staan voor je klaar en helpen je graag met het maken van een content kalendar en alles er om heen!