Samenwerking SMC en Wakibi draait om ondernemerschap en mensen in hun kracht zetten.

Marketingbureau SMC en Stichting Wakibi starten 360 graden-samenwerking op het gebied van online marketing.

Marketing- en communicatiebureau Sales Marketing Coach en de Naardense stichting Wakibi gaan voor onbeperkte tijd een samenwerking aan op het vlak van online marketing. SMC zal Wakibi op pro deo basis ondersteunen op alle facetten van het vak waaronder de disciplines Social Media, SEA, E-mailmarketing en CRO. 

 
Wakibi

Stichting Wakibi biedt de mogelijkheid microkredieten (kleine leningen) aan ondernemende mensen in ontwikkelingslanden te verstrekken. Het platform werkt hiervoor samen met de Amerikaanse microfinancieringorganisatie Kiva en haar lokale partners.

Als kredietverstrekker kan men zelf de ondernemers uitkiezen en die ondersteunen met een bedrag vanaf 27 euro. 98% van de leningen wordt volledig terugbetaald. Dit bedrag kan men vervolgens weer opnieuw uitlenen. Zo blijft het geld circuleren. Omdat de stichting voornamelijk gerund wordt door vrijwilligers gaan alle leningen voor 100% naar het gekozen project. 

Wakibi, een onderneemster uit Oeganda, was de inspiratie voor de opzet van het platform. Met behulp van een kredietverstrekking van Wakibi-oprichter Peter Schinkel startte zij met succes een handel in landbouwproducten en etenswaren. Zo vervulde ze haar grote droom om haar kinderen van onderwijs te voorzien.

Elf jaar verder zijn er inmiddels meer dan 90.000 ondernemers ondersteund met een lening via het platform. 

 
SMC/Potentials

De marketingwerkzaamheden worden uitgevoerd door de nieuwe SMC-tak Potentials: een frisse poule van jonge ondernemende MarCom-talenten. Waar nodig worden de Potentials ondersteund door experts van de Sales Marketing Group – een netwerk van freelance professionals op het gebied van sales, marketing en communicatie.

SMC-oprichter Dolf Kos deelt: “Ondernemerschap en mensen in hun kracht zetten is de rode draad van de samenwerking. Waar Wakibi hierin ondersteuning biedt aan ondernemers in ontwikkelingslanden, helpt SMC jonge ondernemende marketeers ontwikkelen op zowel persoonlijk als vakkundig vlak.’’ 

Daarnaast is Sales Marketing Coach enthousiast over de mogelijkheid impact te maken met een goed doel en kansen te creëren voor anderen. “Wij kijken uit naar een mooie waardevolle samenwerking,” aldus Kos.

 

Dolf Kos

Founder Sales Marketing Coach

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn