Conversie optimalisatie

Conversie optimalisatie is een doorlopend en cruciaal proces voor het succes van jouw website of webshop. Een website met veel traffic is positief, maar niet het belangrijkste. Het liefst wil je dat jouw bezoekers converteren. Een bestelling plaatsen bijvoorbeeld. Conversie optimalisatie is het verhogen van het conversiepercentage van jouw website. Wanneer jouw conversiepercentage stijgt, betekent dat vaak een hogere omzet. Denk alleen niet dat conversies per definitie bestellingen zijn. Slimme webwinkeliers richten zich ook op aanmeldingen voor nieuwsbrieven, downloads van handleidingen (waarbij de bezoeker zijn e-mailadres moet achterlaten) of volgers op social media.

Veel winst halen

Wat een goed conversiepercentage is, is moeilijk te zeggen. Het is afhankelijk van veel aspecten en verschilt per website. Veel webshops hebben een conversiepercentage tussen de 2% en 3%. Oftewel: 97% tot 98% van de bezoekers bestelt niet. Er valt dus nog een hoop te winnen. Jouw conversiepercentage van 2% naar 4% verhogen, betekent vaak een enorm verschil in je dagelijkse omzet.

Wil jij een gratis conversie audit? Neem dan nu contact op.